loading...

رزرو تور زمینی وان از تبریز

9 جای دیدنی تهران که در تابستان باید رفت

hotelju بازدید : 118 دوشنبه 14 بهمن 1398 : 14:18 نظرات (0)

9 جای دیدنی تهران که در تابستان باید رفت

برای علاقمندان به پایتخت گردی در روزهای گرم تابستان، فرصت خوبی فراهم است تا از دیدنی ترین مقصدهای گردشگری کلانشهر تهران بازدید کرده و با نقاط کمتر شناخته شده آن برای اهالی مرکز، آشنا شوند. یکی از مهم ترین مکان های توریستی تهران که برای همه قشرهای سنی و سلایق مختلف، دیدنی های بسیار و جاذبه های فراوان دارد، موزه ها و نگارخانه های تهران است که شما را با تهران و ایران از قدیم تاکنون آشنا می کند.

 

داستان تهران، داستان اشک ها و لبخندها است. ۲۳۱ سال پیش در چنین روزهایی، آقا محمد خان قاجار، تهران را پایتخت قاجار اعلام کرد و از آن زمان به بعد، پایتختی بر ردای تهران که یکی از مناطق خوش آب و هوای کشور بود ماند. تاریخ معاصر تهران، شاهان و حکومت های بسیاری به خود دید و قطعا، یکی از مهم ترین شهرهای خاورمیانه از بعد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باشد.

 

۷۰ سال از زمانی که تهرانی ها، اینگونه در پایتخت سفر می کردند گذشته است.

 

 

تصویر تقاطع خیابان لاله زار و چهار راه استانبول تهران در سال ۱۳۲۵ هجری شمسی

تهران قدیم- خط شوش، شهر ری – اوائل دهه ۴۰ خورشیدی و جوانان آویخته به اتوبوس دو طبقه

 

 

ناصر الدین شاه قاجار قصد داشت بر اساس تجربه هایی که از فرنگ به خصوص در پاریس گردی های رویایی اش بدست آورده بود، شانزلیزه ای در تهران بنا کند (هرگز نشد) که ثمره آن نظر، خیابان لاله زار شد که جشنواره ای از کافه ها و معماری شهری اروپایی و سینماها در آن بنا شد.

 

1 - عمارت مسعودیه

 

عمارت مسعودیه مربوط به دوره قاجاره که در تهران، میدان بهارستان واقع شده است. این اثر در تاریخ ۲۷ دی ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۱۹۰ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. باغ عمارت مسعودیه به دستور مسعود میرزا، ملقب به ظل السلطان، فرزند ناصرالدین شاه، در ۱۲۹۵ ق، و به سرکاری رضا قلی خان (ملقب به سراج الملک) در زمینی به وسعت حدود ۴۰۰۰ مترمربع و مرکب از بیرونی (دیوان خانه) و اندرونی و دیگر ملحقات بنا شده. در واقع نام این عمارت نیز برگرفته از نام مسعود میرزا به مسعودیه شهرت یافته. در سال ۱۲۸۷ در نزدیکی این عمارت بمبی دست ساز زیر کالسکه محمد علی شاه منفجر شد که بهانه لازم را برای به توپ بستن مجلس دست او داد. پس از واقعه بهارستان، عمارت مسعودیه نیز به همراه خانه ظهیرالدوله و سایر مشروطه خواهان به رگبار بسته شد. بنای بسیاری از ساختمان های فرهنگی کشور در این عمارت گذاشته شد. کافه گردی در عمارت مسعودیه به عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران را فراموش نکنید.

 

 

2 - غار موزه وزیری

 

پیرمردی در لواسان کوه را می کَند و پیش می رود؛ سراسر غار پر شده از مجسمه‌های مختلف که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. غار موزه وزیری منطقه لواسانات، یکی از جذابیت های طبیعت گردی اطراف تهران است.

 

 

3 - کاروانسرای خانات

 

کاروانسرای خانات در خیابان مولوی تهران که شاید بسیاری از تهرانگردها از وجود چنین عمارت تاریخی در مرکز شهر آگاهی ندارند.

 

 

4 - خانه مقدم: گران ترین خانه جهان در ایران

 

تصویر نمای ساختمان خانه استاد مقدم که به واسطه اجناس تاریخی و عتیقه ای که در آن قرار دارد، گران ترین خانه جهان نام دارد و این روزها به عنوان موزه مقدم دانشگاه تهران معروف است. استاد مقدم بسیاری از آثار ارزشمند جمع‌آوری شده مانند کاشی، قطعات سنگی تراشیده شده و غیره را با الهام از فضاهای سنتی ـ تاریخی به نحو چشمگیری در جای جای این عمارت قدیمی نصب و برخی دیگر مانند کلکسیون پارچه، چپق و قلیان، سفالینه، شیشه، تابلو نقاشی، مسکوکات، مهرها و اسناد تاریخی و غیره. را با نظم و ترتیب خاصی در خانه پدری نگهداری نموده است. خانهٔ احتساب‌ الملک یکی از یادگارهای تهران قدیم است که اکنون به موزه تبدیل شده‌است. این خانه در سال ۱۳۵۱ از سوی محسن مقدم پسر احتساب‌الملک به دانشگاه تهران اهدا شد.[ استاد محسن مقدم در سال ۱۳۶۶ ه. ش دارفانی را وداع گفت و پس از مرگِ همسر ایشان در سال۱۳۶۹ه. ش، تولیت موزه مقدم در اختیار مستقیم دانشگاه تهران قرار گرفت. در تهرانگردی های تابستانی، از با ارزش ترین خانه جهان در پایتخت دیدن کنید.

 

 

5 - سرای کاظمی تهران

 

یکی دیگر از عمارت های تاریخی و دیدنی و البته کمتر شناخته شده تهرانی ها، سرای کاظمی نام دارد. اگر هوای تهران قدیم و کوچه پس کوچه های ۴۰ تا ۵۰ سال گذشته را کردید، اگر دلتان برای معماری و خانه های قدیمی ایرانی پر می کشد، خود را به ایستگاه ۱۵ خرداد و محله بازار برسانید. عمارت کاظمی یا همان سرای کاظمی که «خانه موزه تهران قدیم» اسم جدید آن است؛ در محله چاله میدان قدیم در همسایگی امام زاده یحیی قرار گرفته. این بنا مثل خانه‌های سنتی ایرانی شامل بیرونی، اندورنی، آب انبار، مطبخ و اصطبل است.

 

 

6 - کوچه لولاگر

 

یکی از قدیمی ترین کوچه های تهران، کوچه لولاگر است. کوچه لولاگر از قدیمی ترین کوچه های تهران است که معماری منحصر بفردی دارد، در این کوچه تمام خانه ها و نماهای بصورت قرینه و موازی کار شده و قدیمی ترین پیتزا فروشی طهران نیز در این کوچه قرار دارد. به نظر شما نمی تواند در لیست جاهای دیدنی تهران قرار بگیرد؟

 

 

7 - باغ کتاب تهران: بزرگ ترین باغ کتاب جهان

 

وسعت باغ کتاب تهران ۱۱۰ هزار متر مربع است که ۶۵ هزار متر مربع آن ساختمان نمایشگاهی، تالارهای همایش و اداری است و مابقی آن را فضای سبز و یک دریاچه مصنوعی تشکیل می‌دهد. فضای داخلی باغ کتاب تهران شامل ۱۶ سالن نمایشگاهی هر یک به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع و در دو طبقه بنا شده است. قرار است باغ کتاب تهران پس از تکمیل، به عنوان یک نمایشگاه کتاب دائمی در چهارفصل سال به نمایش و ارائه کتاب بپردازد. عاشقان کتاب گردی در پایتخت، از این پس به جای خیابان انقلاب، باغ کتاب تهران را در فهرست اولویت های کتابگردی خود قرار دهند.

 

 

8 - موزه فرش ایران

 

موزهٔ فرش، یکی از موزه‌های استان تهران است. این موزه به دستور فرح پهلوی ساخته شد و در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۶ به وسیله وی گشوده شد. این موزه در ضلع شمالی پارک لاله تهران واقع شده است. هدف از تشکیل این موزه را می‌توان پژوهشی در سوابق، تحصیلات و کیفیت تاریخی هنر و صنعت فرش خاصه فرش ایرانی دانست. این موزه شامل سایر محصولات از قبیل گلیم هم می‌شود. موزه فرش ایران دارنده با ارزش‌ترین نمونه‌های قالی ایران از قرن نهم هجری تا دوره معاصر است و از منابع غنی تحقیقی برای پژوهشگران و هنر دوستان به شمار می آید. معمولاً حدود ۱۳۵ تخته از شاهکارهای قالی ایران‌، بافت مراکز مهم قالی‌بافی مانند کاشان‌، کرمان‌، اصفهان‌، تبریز، خراسان‌، کردستان و جز آن‌ها، در تالار طبقه هم‌کف به معرض نمایش گذاشته می‌شود. همچنین در این نمایشگاه تابلوفرش های نفیس تبریزی، فرش تبریز به نمایش درمی آید که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می کند. در این نمایشگاه نمونه‌هایی از قالیچه‌های تصویری شاهنامه بایسنغری به نمایش درآمده است که گوشه‌هایی از ادبیات‌، اسطوره‌، مذهب و فرهنگ و هنر غنی ایران را نشان می‌دهد. در کتاب‌خانه موزه حدود ۳۵۰۰ جلد کتاب به زبان‌های فارسی‌، عربی‌، فرانسه‌، انگلیسی و آلمانی در اختیار هنردوستان و پژوهشگران قرار می‌ گیرد. پژوهش در سوابق‌، تحولات و کیفیت تاریخی هنر و صنعت فرش‌، خاصه در ایران‌، گردآوری و خریداری نمونه انواع قالی‌های دست بافت ایرانی و برگزاری نمایشگاه‌های موقت از فرش ایران و سایر نقاط جهان‌، از اهداف موزه به شمار می آید.

 

آدرس: تهران- خیابان کارگر شمالی

 

 

9 - کاخ موزه نیاوران

کاخ نیاوران، یکی از دیدنی ترین مقصدهای گردشگری شمال شهر تهران است که آوازه بین المللی دارد. لوکیشن بسیاری از فیلم ها و سریال های تلویزیونی در چند دهه اخیر بوده و یکی از مقصدهای گردشگری معروف ایران در TripAdvisor. بناهای مجموعه کاخ نیاوران متعلق به دوره‌های قاجار و پهلوی است. ابتدا شاهان قاجار کاخ نیاوران را مکان خوش آب و هوا جهت اقامت ییلاقی خویش برگزیدند. فتحعلی‌شاه قاجار برای تفریحات تابستانی خود دستور می‌دهد تا در منطقه‌ای خوش آب و هوا خارج از شهر تهران که وسعتی بسیار کمتر از امروز داشت باغی مصفا بسازند. در کنار روستایی که «گُرده‌وی» یا «گُرده‌به» خوانده می‌شد و در نیاوران امروز قرار داشت به جای نیزاری که در همسایگی روستا واقع بود باغ را ساختند. باغ ییلاقی فتحعلی‌ شاه که در جای نیزار ایجاد شد را «نی‌آوران» نامیدند که بعدا به نام «نیاوران» مشهور شد. محم دشاه نیز در همین باغ بنای کوچک و ساده‌ ای بنا کرد و به دنبال او ناصرالدین شاه «کاخ صاحبقرانیه» را در باغ نیاوران ساخت. آخرین بنایی که در دوران قاجار در باغ نیاوران ساخته شد، مشهور به کوشک احمدشاهی است. بخش هایی از کاخ نیاوران، اکنون در اختیار نهادهای دولتی بوده و امکان بازدید از آن وجود ندارد.

بهترین هتل های 3 ستاره استانبول | اقامتی راحت و ارزان قیمت

برای آن که بتوانید هزینه های سفر به استانبول را پایین بیاورید، انتخاب و رزرو یکی از هتل های 3 ستاره استانبول از راه حل های منطقی و کارامد به نظر می رسد. تور استانبول در شمار تورهای گران قیمت خارجی قرار ندارد و از طرفی دیگر نیز با رزرو یک هتل 3 ستاره، امکان آن را خواهید داشت که در نهایت سفر خارجی خود به کشور ترکیه را مقرون به صرفه ساخته و ضمن لذت بردن از آن، در هزینه های خود صرفه جویی قابل توجهی به عمل آورید.

 

از این روی در اینجا به دنبال آن هستیم تا به معرفی سه مورد از بهترین هتل های 3 ستاره استانبول بپردازیم. این هتل ها از نگاه مسافران بهترین امتیازات را به دست آورده و در کنار قیمت ارزان خود، خدمات بسیار خوبی به مسافران ارائه می دهند.

 

با ما همراه باشید.

 

هتل های 3 ستاره استانبول

هتل اپل تری استانبول

هتل Apple Tree واقع در منطقه Sultanahmet، فقط 300 متر از مسجد آبی شهر فاصله دارد. در این هتل شبکه وای فای رایگان، به طور کامل برقرار است و کاملا رایگان محاسبه می شود.

هر اتاق این هتل دارای تهویه هوا و مجهز به تلویزیون صفحه تخت است. یک کتری برقی و یک مینی بار در همه اتاق ها موجود است. برای راحتی شما دمپایی، لوازم بهداشتی رایگان و سشوار نیز در واحدهای اقامتی قرار داده شده است. هتل اپل تری دارای رستوران بوفه بودهو همچنین می توانید در خلوت اتاق خود از امکان سرو صبحانه بهره مند شوید.

هاگیا سوفیا با هتل اپل تری به اندازه 750 متر فاصله دارد، در حالی که کاخ توپکاپی 800 متر از محل هتل دورتر قرار دارد. نزدیکترین فرودگاه، فرودگاه آتاتورک استانبول و در فاصله 16 کیلومتری هتل Apple Tree بوده و فرودگاه استانبول 56 کیلومتر از ساختمان هتل اپل تری دورتر است.

این هتل به ویژه برای زوج ها، محلی عالی بوده و کارکنان آن رفتاری حرفه ای و دوستانه دارند.

 

 

 

 

 

 

هتل پیک از بهترین هتل های 3 ستاره استانبول

هتل پیک در قلب شبه جزیره تاریخی واقع شده است و با بسیاری از مکان های تاریخی مانند کاخ توپکاپی، هاگیا سوفیا و مسجد آبی فاصله کمی دارد. ایستگاه تراموا نیز که امکان دسترسی آسان به سایر مناطق مرکزی شهر را در اختیار شما قرار می دهد، نیز در نزدیکی هتل بوده و با کمی پیاده روی به آن خواهید رسید. دسترسی رایگان Wi-Fi در همه مناطق هتل پیک استانبول، در دسترس است.

هر اتاق در اینجا دارای تهویه هوای مطبوع، مینی بار و تلویزیون صفحه تخت با کانال های ماهواره ای است. یک کتری برقی نیز در هر یک از واحدهای اقامتی هتل وجود دارد. حمام اختصاصی با وان، سشوار و لوازم بهداشتی رایگان را نیز باید به این امکانات اضافه کنیم. به علاوه از اتاق محل اقامت خود، می توانید از منظره شهر لذت ببرید.

در هتل پیک، میز پذیرش 24 ساعته پیدا خواهید کرد که خدمات دربانی را نیز ارائه می دهد. خدمات خشکشویی، لباسشویی و اتو کردن نیز در صورت درخواست با هزینه اضافی قابل ارائه است.

صبحانه روزانه به سبک بوفه آزاد سرو می شود. می توانید از ناهار و شام در رستوران à la carte هتل استفاده کنید. بار هتل برای نوشیدن نوشیدنی های مختلف و استراحت در ساعات پایانی روز ایده آل است.

خدمات شاتل فرودگاه به فرودگاه آتاتورک استانبول که 17.5 کیلومتر با هتل فاصله دارد، در صورت درخواست با پرداخت هزینه اضافی، امکان پذیر خواهد بود. لازم به ذکر است که فرودگاه استانبول 57 کیلومتر با این هتل سه ستاره شهر استانبول، فاصله دارد.

 

 

 

 

هتل باسیلیسیس استانبول

هتل Basilissis در استانبول و در فاصله 200 متری باسیلکا قرار گرفته است. در این جا اتاق های بدون حساسیت، رستوران، وای فای رایگان و یک لابی بزرگ ارائه شده است. این هتل 3 ستاره خدمات دربان و میز فروش تور را نیز ارائه می دهد. خدمات روم سرویس، صرافی، پذیرش بیست و چهار ساعته و غیره را نیز در این هتل خواهید داشت.

این واحدها دارای تهویه مطبوع، تلویزیون با کانال های ماهواره ای، کتری، دوش، سشوار و میز هستند. در همه اتاق ها، کمد و حمام اختصاصی نیز قرار داده شده است. صبحانه نیز به صورت بوفه و یا سرو در اتاق، ارائه می گردد. مسافران می توانند از سرویس خشک شویی و نیز فکس و کپی در پذیرش، استفاده نمایند.

از دیدنی های جالب نزدیک به هتل Basilissis می توان به بازار بزرگ استانبول، ستون های کنستانتین و مسجد آبی اشاره کرد. نزدیکترین فرودگاه استانبول، در فاصله 40 کیلومتری هتل قرار دارد و باسیلیسیس دارای خدمات شاتل فرودگاهی با پرداخت هزینه است.

 

 

 

 

کلام پایانی

شما چه تجربه ای از هتل های ارزان قیمت و 3 ستاره استانبول دارید؟ در سفرهای قبلی خود به استانبول، در کدام هتل اقامت داشته و سطح رضایتمندی و یا نارضایتی تان چطور بوده است؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

تور گرجستان

hotelju بازدید : 70 دوشنبه 14 بهمن 1398 : 14:15 نظرات (0)

گردشگری غذا در تور گرجستان با چه طعم هایی همراه است؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید که وقتی که در سال نو وارد تفلیس گرجستان می شوید، تنها پاسپورت شما نیست که مهر ورود به این شهر را دریافت می کند، بلکه می بایست خود را برای فستیوالی جذاب از غذاهای رنگارنگ و خوشمزه آماده نمایید. تور گرجستان به مقصد کشوری کوهستانی است که بین اروپا و آسیا قرار گرفته است و مهمانی های شبانه آن به عنوان هدایایی از خداوند یاد می شود و جشن های سنتی آن ها همانند کتاب مقدس با اهمیت است. در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با گردشگری غذا در گرجستان آشنا نماییم.

 

قرارگیری گرجستان در میان آسیا و اروپا سبب شده تا غذا در گرجستان تحت تاثیر فرهنگ های مختلفی باشد. درست به همین دلیل است که گردشگری غذا در اینجا مانند جاذبه های گردشگری گرجستان بسیار جذاب است و می تواند مسافران را هیجان زده کند. یکی از اولین تمدن هایی که تاثیر خود را روی غذاهای گرجی گذاشته، مسیحیت است که می توانیم رد پای آن را به طور گسترده در غذاهای گرجی ببینیم. از طرفی جاده ابریشم نیز سبب شده تا ادویه های مختلفی در این کشور رواج پیدا کند و امروز شاهد طبخ غذاهایی با این ادویه های رنگی هستیم.

 

 

 

 

در طول قرن ها، غذاهای گرجستان تحت تأثیر مدیترانه، عطرهای عربی و مغول، آشپزخانه های فارسی و عثمانی قرار گرفته است که گاهی این تاثیرات تا هند شمالی نیز کشیده می شود. اگر به گردشگری غذا در گرجستان علاقه دارید، در ادامه مطلب می توانید با بهترین غذاهای گرجستان آشنا شوید:

 

قرارگیری گرجستان در میان آسیا و اروپا سبب شده تا غذا در گرجستان تحت تاثیر فرهنگ های مختلفی باشد. درست به همین دلیل است که گردشگری غذا در گرجستان بسیار جذاب است و می تواند مسافران را هیجان زده کند. یکی از اولین تمدن هایی که تاثیر خود را روی غذاهای گرجی گذاشته، مسیحیت است که می توانیم رد پای آن را به طور گسترده در غذاهای گرجی ببینیم. از طرفی جاده ابریشم نیز سبب شده تا ادویه های مختلفی در این کشور رواج پیدا کند و امروز شاهد طبخ غذاهایی با این ادویه های رنگی هستیم.

 

در طول قرن ها، غذاهای گرجستان تحت تأثیر مدیترانه، عطرهای عربی و مغول، آشپزخانه های فارسی و عثمانی قرار گرفته است که گاهی این تاثیرات تا هند شمالی نیز کشیده می شود. اگر به گردشگری غذا در گرجستان علاقه دارید، در ادامه مطلب می توانید با بهترین غذاهای گرجستان آشنا شوید:

 

گردشگری غذا در گرجستان

خینکالی – Khinkali

خینکالی یکی از کوفته های محبوب است که با مواد مختلفی پر می شود. در بخش های کوهستانی گرجستان این غذای بسیار محبوب را با گوشت گوسفند تهیه می کنند، این در حالی است که در سایر بخش ها، از مخلوط گوشت گاو و گوشت خوک خرد شده برای پر کردن این گوفته بهره می گیرند. منشاءخینکالی دقیقاً قابل ردیابی نیست. برخی از گزارش ها رد پای آن را به دوران تاتارها نسبت می دهند در حالی که برخی دیگر ادعا می کنند که خوینکالی محصول بومی فرهنگ کوهستانی مقدماتی جورجیا است.

 

 

 

 

خاچاپوری – Khachapuri

به جرات می توانیم بگوییم هیچ جشنی در گرجستان برپا نمی شود مگر آنکه در آن خاچاپوری سرو گردد. در واقع باید بگوییم که خاچاپوری در گردشگری غذا در گرجستان اهمیت بالایی دارد و از جمله محبوب ترین و بهترین غذاهای گرجستان محسوب می شود. خاچاپوری در واقع نوعی نان و پنیر کلاسیک بسیار خوشمزه گرجستان است که می تواند نازک و ضخیم باشد، لایه های کم یا زیاد داشته باشد، گرد، مثلثی و یا مستطیل شکل درست گردد و متنوع تهیه شود.

 

 

 

 

میسوادی – Mtsvadi

این غذا از گوشت، گوشت گوساله، گوشت گوسفند و یا گوشت خوک درست می شود. در حالی که انتخاب گوشت از منطقه به منطقه و همچنین با توجه به فصول متفاوت است، روش کباب کردن در کل کم و بیش یکسان خواهد بود. هنگامی که گوشت ها را کباب کردند، آن را درون آب انار و پیاز می خوابانند تا طعم خوبی بگیرند.

 

 

 

 

ظرف پنیر گرجستان

گرجی ها به شدت به پنیرهای خود می بالند و هر منطقه تنوع خاص خود را دارد. سولگونی نوعی پنیر ویژه گرجستان است که پنیر نیمه نرم محسوب می شود. رطوبت بالای این پنیر یادآور موزارلا است و در این ظرف پنیر مخصوص، پنیر گودا نیز پیدا می شود.

 

 

 

 

میکس پنیر و قارچ

غذاهای گرجی دارای طیف گسترده ای از خورش های گوشتی مانند خرچو یا چاکاپولی است. در حالی که در بهترین غذاهای گرجستان، گوشت حرف اول را می زند، اما نمونه های سبزیجاتی این غذاها نیز حرفی برای گرفتن دارد. میکس پنیر و قارچ یکی از محبوب ترین غذاهای گرجستان است که طعمی تند دارد و مسافران علاقه عجیبی به این غذا نشان می دهند.

 

 

 

 

چاکاپولی

چاکاپولی یک خورش سبک و مایع، از گیاهان بهاری است که با میوه ها و شراب سفید و سسی از آلوهای وحشی طعم دار و تند می شود. برخی ها این خورش را شبیه به خورش قورمه سبزی می دانند اما باید بگوییم که طعم این غذا به مراتب تندتر از قورمه سبزی خواهد بود.

 

 

سخن پایانی

علاوه بر بازدید از جاذبه های گردشگری در این کشور، گردشگری غذا در گرجستان نیز یکی از مواردی است که سبب جذب مسافران می شود

حمل نقل استانبول

hotelju بازدید : 62 دوشنبه 14 بهمن 1398 : 14:15 نظرات (0)

سیستم حمل و نقل عمومی در استانبول و بهترین روش های صرفه جویی رفت و آمد

زمانی که با تور استانبول به این شهر زیبا سفر کنید، مسائل حاشیه ای زیادی پیرامون شما قرار خواهند داشت. فارغ از بحث هتل در استانبول یا زمان بندی برای بازدید از جاذبه های گردشگری ترکیه، باید نسبت به سیستم حمل و نقل عمومی استانبول نیز احاطه کافی داشته باشید. به این صورت می توانید با صرف هزینه ای کمتر، به راحتی به گوشه و کنار شهر، خیابان های مهم و میادین اصلی، رفت و آمد نمایید. به واقع اگر قرار باشد در شهری مانند استانبول به جای استفاده از سرویس های حمل و نقل عمومی ارزان قیمت، تنها به تاکسی تکیه داشته باشید، هزینه زیادی در نهایت به شما تحمیل خواهد شد.

 

 

 

 

از این روی، در اینجا قصد داریم نگاهی به سیستم حمل و نقل عمومی در استانبول بیندازیم.

 

سیستم حمل و نقل عمومی استانبول

از آن جایی که شهر استانبول به دو بخش آسیایی و اروپایی بخش بندی شده است، عجیب نیست که یکی از سیستم های حمل و نقل عمومی آن، مربوط به جا به جایی در میان این دو قسمت باشد. اما به جز آن مترو، اتوبوس و تراموا نیز در شمار سیستم حمل و نقل عمومی قرار دارند.

 

مترو

مترو در استانبول طبق چیزی که انتظار داریم در تونل های زیرزمینی حرکت می کند و سرعت تردد آن نیز کاملا بالا است. اگر قرار باشد خیلی زود به مقصد خود رسیده و بخواهید صرفه جویی حداکثری در زمان داشته باشید، مترو برقی استانبول بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. حداکثر زمان انتظار برای رسیدن قطار جدید در صف انتظار متروی تهران، 10 دقیقه برآورد شده است.

 

 

 

 

اتوبوس های خطی

در هر محله ای از شهر استانبول که وارد شوید، ایستگاه های اتوبوس به چشم می خورند و باید گفت شبکه اتوبوس های استانبول، کاملا گسترده هستند. نرخ ارزان بلیط و فراوانی اتوبوس ها در استانبول، باعث شده است که این وسایل حمل و نقل نیز در شمار سیستم حمل و نقل محبوب در ترکیه شناخته شوند. البته در نظر داشته باشید که اتوبوس ها در استانبول مانند تمام شهرهای دیگر دنیا، از سرعت کمتری برخوردار هستند. اما از جهتی دیگر زمانی که با اتوبوس های خطی در حال تردد در شهر باشید، این فرصت را دارید که از خیابان های مختلف شهر دیدن کرده و مردم استانبول را ببینید که با انرژی در حال دنبال کردن امور روزمره خود هستند.

 

 

 

 

تراموا از سیستم حمل و نقل عمومی استانبول

یکی از بهترین وسایل حمل و نقل عمومی در شهر استانبول را باید تراموا بدانیم. سرعت رفت و آمد با تراموا نسبتا مناسب بوده و به لحاظ صرفه جویی در زمان نیز شرایط مناسبی دارد. تراموای استانبول را باید در قیاس با اتوبوس یا متروی آن، در وضعیت متوسطی دانست.

 

 

 

 

دلموش

دلموش ها در استانبول در حقیقت ون های 10 نفره ای هستند که به رنگ زرد درآمده و هزینه کمتری نسبت به تاکسی دارند. اگرچه دلموش ها دارای خطوط قطعی و ایستگاه مانند اتوبوس نیستند، اما دارای خط رفت و آمد مشخصی هستند. در بخش آسیایی شهر استانبول، دلموش های بیشتری در تردد می بینید.

 

 

 

 

تاکسی از سیستم حمل و نقل عمومی استانبول

تاکسی های استانبول نیز در سطح شهر پراکنده هستند و همیشه امکان استفاده از آن ها را خواهید داشت. همان طور که قابل انتظار است، هزینه استفاده از تاکسی ها بیشتر است و برای پرداخت کرایه آن ها باید به تاکسی متر توجه داشته باشید.

 

 

 

 

کشتی ها

همان طور که گفتیم به دلیل مرز آبی قرار گرفته در میانه شهر استانبول و تقسیم آن به دو بخش استانبول آسیایی و استانبول اروپایی؛ اسکله های زیادی در این شهر وجود دارد و کشتی ها مرتبا در حال جا به جایی مردم شهر و توریست ها از این طریق هستند. خطوط رفت و آمد کشتی ها از مسیرهای کادیکوی به امین اونو، کادیکوی به بوستانجی، کادیکوی به بویوک آدا، به هیبلی آدا و به بورگازادا، کادیکوی به کاراکوی، کادیکوی به کاباتش و کادیکوی به بشیکتاش برقرار هستند.

 

شما برای سوار شدن به کشتی ها می توانید بلیط کاغذی خریداری کرده و هم این که از استانبول کارت خود که پیشتر در بخش اتوبوس و مترو مورد استفاده قرار داده اید، بهره مند شوید.

 

 

 

 

کلام آخر

شما اگر به استانبول سفر کنید، کدام یک از وسایل حمل و نقل آن را ترجیح می دهید؟ کدام یک راحت تر و مقرون به صرفه تر هستند؟ تجربیات قبلی شما در سفر به استانبول چیست؟

هشت نکته ‎ای که اجاره نشین‎ ها باید بدانند

hotelju بازدید : 61 دوشنبه 14 بهمن 1398 : 14:13 نظرات (0)

هشت نکته ‎ای که اجاره نشین‎ ها باید بدانند

اگر اهل صرفه‌جویی اقتصادی هستید تا حد امکان خانه‌ای با نورگیری مناسب و کنتورهای آب، برق و گاز جداگانه اجاره کنید و از خانه‌های نزدیک به بزرگراه، مدرسه، پمپ بنزین و مراکز توزیع برق و تلفن تا جایی که می‌شود اجتناب کنید.

 

کسانی که قصد دارند خانه‌ای اجاره کنند باید هشت نکته را در نظر داشته باشند تا به مشکلاتی که گاهی در جابه‌جایی پیش می‌آید دچار نشوند. در مجله دلتا به نکات اجاره خانه اشاره شده است.

 

۱. یک ماه قبل از پایان قرارداد موضوع را به صاحب‌خانه‌ها اطلاع دهید. اگر صاحب‌خانه تحویل پول پیش را به پیدا شدن مستاجر منوط کرد، بهتر است شما هم برای پیدا کردن مستاجر دست به کار شوید. البته این وظیفه مستاجر نیست؛ اما احتمالا شما بیشتر از صاحب‌خانه عجله دارید و به پول پیش خود نیاز دارید.

 

۲. پیش از امضای قرارداد تمام قسمت‌های خانه را بازدید و مشکلات و خرابی‌های ساختمان را در متن اجاره نامه یادداشت کنید تا در پایان قرارداد و تحویل خانه صاحب‌خانه ادعای خسارت نکند. اگر پیش از عقد قرارداد اشکالات تاسیساتی منزل را از طریق صاحب‌خانه برطرف نکنید، ناچارید بعد از عقد قرارداد با هزینه خودتان به برطرف کردن آن ها اقدام کنید.

این چه ویروس عجیب الخلقه‌ای است؟

hotelju بازدید : 62 دوشنبه 14 بهمن 1398 : 14:12 نظرات (0)

این چه ویروس عجیب الخلقه‌ای است؟

کرونا ویروس‌ها، خانواده‌ی بسیار متنوعی از ویروس‌ها هستند که در پرنده ها پستانداران و گروه‌های زیادی از حیوانات دیده می‌شوند.

۶ تا از این گروه بزرگ می‌توانند عامل بیماری در انسان باشند. از این شش عامل، چهار تا سبب سرماخوردگی می‌شود و ۲ مورد از آنها بیماری سارس و مرس بودند که از سرماخوردگی می‌توانند بیشتر باشند و موارد فوتی هم داشته‌اند.

حالا این کرونا ویروس هم باز از همان خانواده بزرگ است.

چه می‌شود که «بد» تصمیم می‌گیریم؟

hotelju بازدید : 51 دوشنبه 14 بهمن 1398 : 14:11 نظرات (0)

چه می‌شود که «بد» تصمیم می‌گیریم؟

فکر می کنید که در طول یک روز چند تصمیم می گیرید؟ ده‌ها؟ شاید هم صدها؟ روانشناسان معتقدند که تعداد تصمیمات ما در طول روز شاید به هزاران برسد. برخی از این تصمیمات اثری دائمی و بلند مدت در زندگی ما خواهند داشت (مثلا رفتن یا نرفتن به دانشگاه، ازدواج کردن و بچه دار شدن)، و برخی نیز چندان اهمیت ندارند (مثلا خوردن پیتزا یا ساندویچ برای شام).

برخی از این تصمیمات در نهایت به شدت به نفع ما هستند (مثلا انتخاب یک رشته خوب در دانشگاه و در نهایت رسیدن به یک شغل مناسب) و برخی نیز چندان خوشایند نیستند (مثلا ساندویچی که خوردید مسموم بود و شما به شدت حالت تهوع می‌گیرید).

پس با نگاه به زندگی و برخی از تصمیمات اشتباهی که گرفتید، شاید یک سوال در ذهن شما شکل گیرد که دقیقا چرا این تصمیمات را گرفتید و اکنون متوجه شدید که تا این اندازه بد و ضعیف بودند؟ چرا با شخصی ازدواج کردید که فرد درستی برای شما نبود؟ چرا ماشینی کوچک و گران خریدید در حالی که نیلز شما را برطرف نمی‌کرد و شما به ماشینی بزرگ و جادار نیاز داشتید؟ چرا سال پیش یک جفت کفش گران قیمت و بسیار بی کیفیت خریدید و اکنون پشیمان هستید؟

سایت هتل جو تور زمینی وان از تبریز

hotelju بازدید : 66 دوشنبه 14 بهمن 1398 : 14:00 نظرات (0)

سایت هتل جو تور زمینی وان از تبریز
شرکت ستاره شرق آذر گشت با شماره مجوز (1/21088) رسمی از سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و با شماره ثبت 40939 در اداره ثبت اسناد کشور می باشد. که هدف از ایجاد شبکه رزرواسیون هتل جو، تجربیات چندین ساله در امور گردشگری و اجرای تخصص تورهای داخلی می باشد که با آگاهی کامل از درخواست مسافران نسبت به رزرو مراکز اقامتی، خدمات گردشگری و جهت ارائه خدمات هر چه بهتر گردشگری به مسافران عزیز تصمیم به ایجاد شبکه رزرواسیون هتل جو نموده ایم. همچنین شبکه رزرواسیون هتل جو علاوه بر رزرو هتل و مراکز اقامتی، خدمات ترانسفر و تور، را نیز به مسافران عزیز ارائه می نماید که نسبت به سایر مراکز رزرواسیون هتل ها متمایز می باشد.

تلفن رزرو هتل:

041-33378581 الی 3

راهنمای تور وان، ترکیه

وان شهری کوچکی در شرق ترکیه میباشد با عجایب منحصر تور زمینی وان از تبریز به فرد، یکی از آنها گونه نادری از گربه هاست که در اطراف رودخانه "وان" زندگی میکنند. این گربه ها چشمان رنگی جالبی دارند، یک چشم به رنگ کهربا و دیگری آبی، جالبتر اینکه علاقه زیادی برای شنا در دریاچه پهناور " وان" دارند

غیر از این گربه های عجیب و غریب، تاریخ ریشه دار و کهن این شهر افتخار دیگری  است که در سفر با تور وان از آن دیدن میکنید وقدمت آن به 5000 سال قبل از میلاد برمیگردد. تمدنها و حکومتهای متفاوتی به تاریخ آن شکل داده اند از قبیل، اورارتی ها، ارمنی ها، بیزانتین، سلجوقیان و اوتومان.

برای دیدن این جاذبه ها سفر با تور ارزان وان هتل جو را فراموش نکنید .

هر کدام از این دوران ها بناهای پر اهمیتی از خود به جا گذاشتند مثل قلعه نظامی " اورارتیان" و کلیسای مسیحی " ارمنی ها". طبیعت هم این شهر را  به زیبایی نقش کرده، با رودخانه ای که بزرگترین مخزن آب در ترکیه است

اقامت در وان

شهر وان از شهر های مرزی ایران می باشد که طرفداران تور زمینی وان از تبریز بسیاری در میان هم وطنانمان دارد. به همین دلیل در زمان های شلوغ سفر به این شهر می بایست حتما از قبل محل اقامت مورد نظرتان را رزرو کنید. قیمت اقامت در این شهر مقرون به صرفه است. شما می توانید برای مدت اقامتتان آپارتمان اجاره نمایید که از هزینه آن از هتل ارزان تر تمام خواهد شد.

دیدنیها و کارهایی که باید در تور وان ترکیه انجام دهید

موزه وان

لیدر هتل جو  : موزه  وان دراین شهر دلپذیر، جایگاه مصنوعاتی است که متعلق به دوره های مهمی در تاریخ ترکیه است، یعنی دوران های ترکیه ماقبل تاریخ، اوراتریان و اوتومان. بخش جالبی از این موزه " قسمت نسل کشی" است که درباره فاجعه خونین این منطقه اطلاعاتی در اختیارتان میگذارد.

موزه بخشهای مختلفی دارد، در حیاط داخلی لوح های خط میخی و حکاکیهای منطقه " حاکاری" را میبینید، در حیاط مقبره هایی همراه با کتیبه، و در سطحی پایین تر از حیاط سفالینه های " تراکوتا" جواهرات طلای " اورارتیان" و صنایع برنز دیده میشود، و در طبقه بالاتر سفالینه های بیشتر، تور زمینی وان از تبریز سکه های قدیمی و نسخه های خطی را مبینید.

ارگ وان

مشرف به خرابه های شهر قدیمی 3000 ساله " اورارتو" قلعه سنگی عظیمی است که " ارگ وان" نام دارد که بین قرن هفتم و نهم قبل از میلاد ساخته شده. " ارگ وان" عظیم ترین  قلعه سنگی است و از سنگ بازالت و خشتهای گل در ساخت قسمت اصلی آن استفاده شده.

در مجاورت " ارگ وان"  برج " ساردور" قرار دارد که کتیبه هایی از آغاز پادشاهی باستانی " اورارتو" در آن قرار دارد. کتیبه  در قرن پنجم قبل از میلاد توسط " خشایارشاه"  بزرگ به سه زبان نوشته شده، فارسی قدیم، بابلی و ایلامی. در طی هزاران سال این کتیبه جان سالم به در برده و در شرایط خوبی باقی مانده. این ارگ از جمله مکانهایی است که همراه با تور وان باید از آن دیدن کنید.

جزیره اختامار

افسانه ها حاکی از آن است که نام این جزیره  زاییده عشق است، مردی عاشق دختری در جزیره شده، هر شب از رودخانه " وان" میگذشته تا او را ببیند و بالاخره یک شب با وجود طوفانی سهمگین راهی میشود ولی قایقش غرق میشود و زماتی که با امواج خشمگین مبارزه میکرده، نام دختر را فریاد میزده، ( آخ، تامار).

جاذبه اصلی جزیره کلیسای جامع مسیحیان ارمنی است تور زمینی وان از تبریز که قدمت آن به سال 915 برمیگردد. معماری کلیسا جالب توجه است، اما چشمگیرتر از آن کارهای هنری روی دیوار بیرونی است که از انجیل الهام گرفته شده.

کلیسای مقدس وان

کلیسای مقدس در بالای کوه " آقتامار"  جزیره  که توسط دریاچه "وان" احاطه شده، به زیبایی خودنمایی میکند. اما بین سالهای 95 تا 921 توسط معماری ارمنی به نام " تردات مندت" ساخته شده و مهمترین جاذبه جزیره است.

این کلیسا نه تنها اهمیت مذهبی را در جزیره نشان میدهد بلکه بازگو کننده اثر عمیق هنر و فرهنگ نیزهست. کلیسا اخیرا در سال 2005 بازسازی شده، ولی هنوز سنگهای قرمز متخلخل زیبا را میبینید که از معادنی در نزدیکی جزیره حمل شده اند، و چیزی که در این مورد ارزشمند است دیوارنگاریهای داخل کلیسا است. دیوار بیرونی با اشکال کنده کاری شده از روی تصاویر انجیل زینت داده شده.

قلعه هوساپ

 در هنگام دیدار از این محل در سفر با تور وان، میبینید روی  تور زمینی وان از تبریز بیرون زدگی سنگلاخی زمین در ساحل دریاچه هوساپ  قلعه ای قرون وسطایی باشکوهی بناشده. افسانه های محلی میگویند که معمار قلعه، مردی کرد به نام" محمودی سلیمان" بوده که توسط حکومت دستش بریده شده تا نتواند چیزی بسازد که با این قلعه همنوردی کند.

قلعه هوساپ در سال 1643 ساخته شده و به دو بخش درونی و بیرونی تقسیم شده. چهل برج از قلعه بیرونی  که مسجدی وتعدادی پناهگاه را داراست محافظت میکنند. قلعه درونی، به عبارتی، در موقعیتی مدبرانه، در نوک بیرون زدگی زمینی واقع شده که دارای سه حیاط دیوارکشی شده است که در ادامه به دو سطح تقسیم شده، سح پایینی جایی است که پاسدارخانه، استحکامات و ورودی قرار دارد در حالی که  سطح بالایی کیوسک دیده بانی میباشد . همچنین تور وان نوروز 99 هتل جو را از دست ندهید.

کاووستپ

پادشاهی باستانی " اورارتو" به خاطر دژ های نظامی قویش شناخته شده است که یکی از انها " کاووستپ" است که برای " ساردوری دوم" ساخته شده. این دژ درست به فرم دژ " اورارتیان" ساخته شده و همچنین به نام " ساردوریهینیلی، (شهری که توسط ساردوری ساخته شد)" شناخته میشود که از سنگهای تکه ای ساخته شده. دژ به دو سطح بالایی و پایینی، همراه با تعدادی ساختمان تقسیم میشود.

دژ بالایی دارای معبدی است که در ستایش " خدی هالدی" ساخته شده، به عبارت دیگر، دژ پایینی در بر دارنده کارگاه و انبار ذخیره حبوبات و شراب در سالهای دیرین بوده. در این مجموعه معبد دیگری است که برای " خدای ایرموشینی" ساخته شده.

در تور لحظه آخری وان می توان از این مکان های جذاب و رستوران وان دیدن کنید .


آشنایی بیشتر با وان

شهر زیبای وان با دیدنی های بسیار مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته که به خصوص در سالهای اخیر ایرانیان بسیاری سفر به شهر را تجربه نموده اند و تعداد آن ها روز به روز در حال افزایش است.
شهر وان در شرق ترکیه قرار گرفته است و  جمعیتی نزدیک به چهار صد هزار نفر در آن ساکن می باشند که اغلب آن ها به زبان کردی کرمانجی ‏سخن می گویند.
سفر به شهر وان ترکیه مسافرتی کم هزینه و در عین حال دیدنی خواهد بود که به صورت ایده ال سه الی چهار  روز به طول می انجامد.  این شهر با طبیعتی دل انگیز و آب و هوایی مطبوع در تابستان بسیار پر مسافر است و دریاچه ‏وان،یکی از منحصر بفردترین دیدنی های آن محسوب می گردد.
قلعه وان
قلعه تاریخی وان برفراز کوه‌های ساحل شرقی دریاچه وان قرار گرفته در ترکیه است که امروزه به شکل ‏مخروبه‌ای با ستونهای عظیم و دیوارهای سر به فلک کشیده مورد توجه گردشگران واقع شده است ، قدمت این قلعه به ‏‏نود سال قبل از میلاد باز می گردد .
 دریاچه وان
دریاچه وان در غرب این شهر قرار گرفته است که وجود کوه ‏سبحان ‏‎‎در سمت جنوبی آن، به زیبایی آن افزوده است این دریاچه در حدود صد و بیست کیلومتر طول و ‏‏هشتاد کیلومتر عرض دارد و عمق میانگین آن صد و هفتاد متر است.
 کلیسای آختامار
کلیسای تاریخی  آختامار، ‏ در فاصله چهل کیلومتری از این شهر و در جزیره ای به همین نام واقع شده است . گفته می شود معماری منحصر بفرد آن متعلق به کشیش مانوئل بوده و به دستور گاغیک اول و پادشاه واسپورکان مابین سال‌های ‏‏915 تا921 میلادی ساخته شده‌ است‎.‎ ‏
 
آبشار مرادیه
اگر در شهر زیبای وان به دنبال مکانی برای دوری از هیاهوی شهر و سپری نمودن لحظاتی در دل طبیعت هستید پیشنهاد می کنیم به منطقه آبشار مرادیه در هشتاد کیلومتری شمال شهر وان سری بزنید. طی کردن این مسافت به دیدن این همه زیبایی و لذت بردن از هوایی دل انگیز می ارزد.
 غذاهای وان
در شهر وان با مشکل غذا روبرو نخواهید شد زیرا هر نقطه از شهر رستورانی بی نظیر با غذایی لذیذ که بسیار به ذائقه ایرانیان نزدیک است یافت می گردد.
کباب مولانا، کباب آدانا، اسکندر کباب، پاتلیجان کباب، لاه معجون، پیده، کوفته‏، چوپ شیش و دونر از جمله غذاهای متنوع ترکی است که البته مواد اصلی تشکیل دهنده آنها گوشت گوسفند است . همچنین  صبحانه مشهور این منطقه به نام (وان ‏کاهوالتیسی) بسیار لذیذ است .

 

تور زمینی وان نوروز 99 از تبریز

hotelju بازدید : 55 یکشنبه 13 بهمن 1398 : 15:45 نظرات (0)

تور زمینی وان نوروز 99 از تبریز

 

تور زمینی وان نوروز 99 از تبریز

 

لیست تور زمینی وان نوروز 99 از تبریز برای شما همسفر هتل جو رو سایت قرار داده شد . پیشنهاد های ما هتل های مون لایت 4 ستاره و هتل هالدی 4 ستاره + پلاس میباشد . هتل هالدی در مرکز شهر و کمی دور تر از خیابان مرکزی شهر میباشد . این هتل که جز هتل های بسیار لوکس و شیک این شهر می باشد هر روز پذیرای مسافرن زیادی از ایران و اروپاست هتلی بی نظیر با یک لابی شیک و اتاق های بسیار تمیز , یک تجربه متفاوت از تور وان رو در این هتل تجربه کنید .

لیست پکیج های تور زمینی وان نوروز 99 از تبریز ( شب روز به صورت دلخواه قابل تغییر میباشد ) این تور شامل پکیج های گشت و گذار و لیدر میباشد که جهت اطلاع دقیق میتوانید به شماره تماس  33378581 -041 تماس حاصل کنید .

کلیه هتل ها و تور قابل تغییر میباشد هزینه هر شب ( روز ) اضافه برای تور زمینی وان از تبریز 60 تا 70 لیر متغیر میباشد . رزرو ( تور زمینی وان از تبریز )

نام هتل

3 شب و 4 روز

دیمت پارک 3*

180 لیر+

200000 تومان

توپراک

165 لیر+200000 تومان

ساردور 3*

180 لیر+200000 تومان

کروان 3*

180 لیر+200000 تومان

ماوی آی( جدید)

180 لیر+200000 تومان

رویال برک 3*

210 لیر+200000 تومان

کرنر (سوئیت)

240 لیر+200000 تومان

مای (سوئیت)

270 لیر+200000 تومان

کریستال 3*

270 لیر+200000 تومان

وان (سوئیت)

210 لیر+200000 تومان

کاسپین3*

210لیر+200000 تومان

دوسکو3*

210 لیر+200000 تومان

رنسانس لایف 3*

300 لیر+200000 تومان

تامارا 4*

240 لیر+200000 تومان

مون لایت4*

270لیر+200000 تومان

رویال میلانو 4*

270 لیر+200000 تومان

تاحت پالاس 4*

315 لیر+200000 تومان

هالدی 4*

285 لیر+200000 تومان

گرند 4*

300 لیر+200000 تومان

مریت شاهماران(ساحلی) 4*

330 لیر+200000 تومان

رامادا پلازا(ساحلی) 4*

480 لیر+200000 تومان

دبل تری هیلتون(ساحلی) 5*

555 لیر+200000 تومان

الیت ورد 5*

72 یورو+200000 تومان

 

در صورت هرگونه سوال از فرم تماس با ما در زیر همین صفحه

رزرو تور زمینی وان از تبریز

hotelju بازدید : 123 شنبه 12 بهمن 1398 : 14:52 نظرات (0)

رزرو تور زمینی وان از تبریز

 

رزرو تور زمینی وان از تبریز

تور زمینی وان از تبریز

روابط ترکیه با ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ، که مقارن با اوج گیری ناآرامیهای اجتماعی در ترکیه بود، فراز و نشیبهایی داشته است . تا سال 1361 ه‍ .ش روابط في مابين جمهوری اسلامی ايران و جمهوری تركيه در سطح كاردار بود و از آن سال به بعد به سطح سفير ارتقاء يافت . موضع ترکیه طی جنگ عراق با ایران حفظ بی طرفی بود و به سبب همسایه بودن با هر دو کشورِ در حالِ جنگ ، روابط اقتصادی گسترده ای با آنها ایجاد کرد. در حال حاضر مناسبات ترکیه با ایران ، به رغم پاره ای سوءتفاهم ها بر اساس اصل حسن هم جواری است .

 تور زمینی وان از تبریز ترکیه در خاور با کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان (نخجوان)، ارمنستان، و گرجستان؛ در جنوب خاوری با عراق و سوریه؛ و در شمال باختری (بخش اروپایی) با بلغارستان و یونان همسایه‌است. همچنین ترکیه از شمال با دریای سیاه، از باختر با دو دریای کوچک مرمره و اژه، و از جنوب باختر با دریای مدیترانه مرز آبی دارد. دو تنگهٔ راهبردی بسفر و داردانل نیز در اختیار ترکیه است.

تور زمینی وان از تبریز

 

پهناوری ترکیه ۷۸۳٬۵۶۲ کیلومتر مربع (۳۷ام) است. ترکیه کشوری کوهستانی و نسبتاً پرباران است. شکل این کشور مانند یک مستطیل است که از سوی خاور و باختر امتداد یافته‌است. ترکیه با قرار گرفتن در یکی از حسّاس‌ترین مناطق جهان، دارای موقعیّت جغرافیایی راهبردی و بسیار خوبی است و گذرگاه جنوب باختر آسیا و اروپا به شمار می‌آید و کشورهای بسیاری، به ویژه ایران از خاک ترکیه برای ترانزیت کالا و انرژی استفاده می‌کنند. . ترکیه از آب و هوای خوب و جلگه ای برخوردار است و مکان های جالب و دیدنی دارد به دلیل همین سالانه تعداد زیادی توریست به آنجا مسافرت میکنند.

 

 

را تعطیل هستند و بخش خصوصی تنها روز یکشنبه تعطیل هستند.مشاهده می‌شود. در اسلام به داشتن روابط حسنه با همسایگان سفارش فراوان شده است. از این رو در ترکیه فرستادن غذا برای همسایگان امری بسیار رایج است. این ظروف معمولا خالی برگردانده نمی‌شوند. در مواقع عزاداری، همسایگان تا روز سوم غذاهای آماده شده خود را به منزل داغ دیده می‌فرستند. حلوا تنها غذایی است که خانواده مرحوم می‌پزد و برای همسایگان می‌فرستد و یا با آن از مهمانان پذیرایی می‌کنند. در برخی نواحی مرسوم است، منـاسبت‌ها و رویــدادهادوستان نزدیک مرحوم ترکیه کشوری فرهنگی با تاریخ غنی است. اقوام مختلفی در این کشور زندگی می‌کنند و هریک رسوم، اعیاد،ترکیه، سال میلادی است و سال نو با ماه ژانویه شروع می‌شود. تعطیلات غیر مذهبی در ترکیه، بر اساس تقویم میلادی محاسبه می‌شود؛ از تقویم اسلامی هم در جهت تعیین امور مذهبی و جشن‌های مذهبی استفاده می‌شود. تعطیلات رسمی مردم این کشور شنبه و یکشنبه است که البته کارمندان عصر شنبه و یکشنبه قرار  جشن‌ها و برنامه‌های مختلفی دارند. از سوی دیگر دولت برای جذب گردشگران، برنامه‌های مختلف را مورد حمایت و تشویق  در ترکیه مردم به طور پیوسته با دوستانشان تماس برقرار می‌کنند. اگر دوستانشان با آنها تماس نگیرند یا به آنها سر نزنند؛ از آنها دلگیر می‌شوند. ترک‌ها مردم مهمان‌نوازی هستند. آنها از دعوت مهمان به منازلشان لذت می‌برند. این مهمانی‌ها به صورت شب‌نشینی صورت می‌گیرد. اگر مهمانان زود از خانه بروند؛ نوعی بی‌احترامی به صاحب منزل و حمل بر  و برای لحظه‌ای غم خود را فراموش کنند و پیوندهای بینمانند کشوخوش نگذشتن به مهمان می‌شود. همچنین پذیرایی‌های مفصل و سرو غذاهای مختلف در تمام مهمانی‌های ترکیه  حلوا را آماده کنند؛ به طوری که نفر اول، ملاقه را به نفر بعد می‌سپارد و او هم در حالی که حلوا را هم می‌زند، به ذکر خاطره‌ای از آن مرحوم می‌پردازد. معمولا حلوا زمانی آماده می‌شود که تمام افراد حاضر در اتاق از فرصت سخنرانی خود استفاده کرده باشند. این مراسم بسیار ساده سبب می‌شود که مردم از اوقات خوش خود با آن مرحوم حرف بزنندرهای غربی، مبنای تقویم در می‌دهد. خود را مستحکم نمایند.

 

 

 

 

 

 

منبع سایت : تور زمینی وان از تبریز

 

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 58
  • بازدید ماه : 202
  • بازدید سال : 1,127
  • بازدید کلی : 6,918